create your own banner at mybannermaker.com!

Penulis

Terima kasih Tuhanku. Pujianku dan pujian alam untukMu biarlah sejumlah pujianMu atas diriMu sendiri. Takkan mungkin ku capai segala kewajiban junjung kasihku padaMu.

Mesti sudah biasa dengan tajuk pages ni kan? Dalam pages ini saya akan taaruf siapakah pemilik blog ini. dalam majlis usrah, tak kiralah usrah sekolah, usrah universiti, usrah parti, awalu dimulai dengan taaruf. kerna dalam taaruf adalah rukun usrah yang pertama.

Jadi, saya perkenalkan diri saya dulu sebelum saya terus menulis dan menulis.Membaca tulisan penulis yang kita kenal adalah lebih tuntas dan lebih cerap berbanding penulis yang tidak kita kenali. walaubagaimana pun, sebelum itu ketahui lah pemilik blog ni bukannya seorang yang pandai mengarang. Cuma idea-idea, ilham-ilham yang dikurniakan olehNYA yang membuatkan insan ini pantas menaip dan mengarang mengikut rentak dan lintasan hati yang terbit di kepalanya.


Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan masukkanlah daku - dengan limpah rahmatMu - dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh". (An-Naml 27:19)

Aku tidak mengatakan diriku adalah seorang ahli 'ilm (karena memang aku bukanlah ahlu 'ilmu, melainkan hanya penuntut 'ilmu), maka janganlah memanggilku dengan sebutan-sebutan yang tidak pantas kusandang (seperti ustazah). Janganlah pula engkau MENIMBA dan BERTANYA (tentang) 'ilmu kepadaku. Janganlah jadikan websiteku ini sebagai rujukan 'ilmu bagimu. Tapi timbalah dan tanyalah 'ilmu kepada ahlinya. Apa-apa yang kupostingkan di website ini yang berisikan kebenaran, maka terimalah. Apa-apa yang bertentangan dengan kebenaran, maka tolaklah, dan luruskanlah aku (dengan 'ilmu dan hujjah). 





'MULUT MEMBISU, HATI BERBICARA, KEPALA BERFIKIR, TANGAN BERKARYA'


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More