create your own banner at mybannermaker.com!

May 22, 2010

Ayat-ayat Cinta (6)

Doa Zainab Al-Ghazali


“Ya Allah sibukkanlah aku dengan (mengingat)-Mu,

hingga melupakan selain-Mu.

Sibukkanlah aku dengan (mengingat)-Mu,

wahai Tuhanku. Wahai zat Yang Maha Esa, wahai zat Yang menjadi tempat bergantung.

Bawalah aku dari alam kasar (dunia) ini.

Sibukkanlah aku agar tidak mengingat seluruh hal selain-Mu

. Sibukkanlah aku dengan (mengingat)-Mu,

bawalah aku di hadirat-Mu.

Berilah aku ketenangan yang sempurna dari-Mu.

Liputilah aku dengan pakaian kecintaan-Mu.

Berikanlah kepadaku rezeki mati syahid dijalan-Mu.

Karunikanlah kepadaku kecintaan yang tulus kepada-Mu,

keridhaan pada (ketentuan)-Mu dan Ya Allah, teguhkanlah diriku,

sebagaimana keteguhan yang dimiliki oleh para ahli tauhid ya Allah!”


Setelah sekian lama memiliki buku ZAINAB AL-GHAZALI, baru mampu menghabiskannya..

Ya ALLAH...kuatkanlah diri ini...biar pun di mana aku berada..sentiasa mengingati berbanding yang lain..jauhkanlah aku daripada alpha padaMU...Kurniakanlah hati ini seteguh hati Zainab Al-Ghazali...genggamlah aku erat YA ALLAH..janganlah Engkau lepas kan diri ini kerana ujian MU dan cinta pada yang lain..Sesungguhnya Engkau yang menentukan segala-galanya...tanpa bantuanMU..aku tidak berdaya YA ALLAH


0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More