create your own banner at mybannermaker.com!

February 22, 2010

rindunya pada KHALIQ!!!

Assalamualaikum

Moga dengan nikmat kurniaan Iman dan Islam sama-sama kita syukuri. Nikmat kesihatan yang Allah pinjamkan pada kita, moga dimanfaatkan sebaiknya. Insya Allah. Syukur alhamdulillah

ku ungkap puitis merdu

satu alunan gemerlapan nan suci
tersingkap tabir nan berduri
dalam mengena
l cinta HAKIKI

kususuri jalanan itu
ku lihatkan satu titisan embun salju
yang menadah kerlipan bintang di angk
asa
mengabur minda yang suram

kutatapi keayuan sungai nan terapi
ku lemparkan kesayuan nan tandus


TUHAN...
bantulah aku selagi terdaya
aku terus menyusuri kerlipan itu
tersungkur aku di satu lembah nan sepi
sepi... tanpa suara memerhati
tatkala itu hatiku menyahut...
marilah mengejar cinta ILAHI...

sanubari terusik mengukir mesra
kenikmatan tertusuk tersemat di jiwa
kan ku susun atur derapan langkah

aku menyusur
kembali di jalanan yg berliku
seringkali aku dibisik
mengapa kau memilih jalan derita?
sedangkan bahagia itu milikmu
terbentang kesyahduan di jalanan itu
aku menepis kelam
biarlah aku derita di sini
moga aku bahagia di SANA

"TUHAN... tabahkanlah hatiku..

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More